چگونه مرطوب کننده مناسب پوست را پیدا کنیم؟

چگونه مرطوب کننده مناسب پوست را پیدا کنیم؟

در این مطلب میخوانید :

چگونه مرطوب کننده مناسب پوست را پیدا کنیم؟

وقتی می خواهید برای پوست خشک خود مرطوب کننده پوست بخرید، شاید گیج شده باشید و نمی دانید کدام مرطوب کننده برای پوست شما مناسب است. اینکه نتوانید از بین این همه مرطوب کننده یکی را انتخاب کنید واقعا طبیعی است و نیازمند دانستن نوع پوست است. حال در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم و انتخاب مرطوب کننده را برای شما آسان کنیم.

چگونه یک مرطوب کننده پوست کار می کند

پاک کننده ها و مرطوب کننده ها مهم ترین محصولات پوست هستند، به ویژه برای نرم کردن پوست های خشک و حساس. یک مرطوب کننده پوست با چسباندن رطوبت به لایه بیرونی پوست و با کشیدن رطوبت از لایه های داخلی پوست به لایه بیرونی عمل می کند. ترکیبات کلیدی که در مرطوب کننده ها وجود دارد می توان به؛ وازلین، روغن معدنی، لانولین و دایمتیکون اشاره کرد. گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین ها، اوره و ویتامین ها به جذب آب به لایه بیرونی پوست کمک می کنند که در بسیاری از مرطوب کننده ها وجود دارند. همچنین برخی از مرطوب کننده های پوست حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) هستند که پوست مرده را لایه برداری می کند. اگر پوست خیلی خشکی دارید AHA ها انتخاب خوبی هستند.

پیدا کردن مرطوب کننده مناسب پوست شما

ممکن است در زمان خرید انتخاب مرطوب کننده برای شما سخت باشد اما با دانستن نوع پوست خود و جستجو کردن نرم کننده های مناسب پوست خود قطعا انتخاب کردن برای شما راحت می شود. همچنین باید به دنبال مواد فعال رایج مانند لانولین، گلیسیرین یا پترولاتوم باشید. گلیسیرین کمتر از لانولین باعث واکنش آلرژیک می شود. همچنین توصیه می شود مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که توسط یک شرکت معتبر ساخته شده است و دارای تاییدیه سلامت کشور شما باشد.

چگونه مرطوب کننده مناسب پوست را پیدا کنیم؟

به سراغ ضد آفتاب نیز بروید. محافظت از پوست در برابر آسیب های مضر خورشید یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای جوان نگه داشتن پوست خود انجام دهید، بنابراین یک مرطوب کننده با فاکتور محافظت در برابر آفتاب حداقل 30 بخرید. همچنین بهتر است  از مرطوب کننده ای روی صورت استفاده کنید که برچسب غیر کومدوژنیک داشته باشد و بهتر است این مرطوب کننده را به صورت خود بزنید زیرا پوست صورت حساس تر است. همچنین پیشنهاد می شود مرطوب کننده پوست صورت را از دست و بدن خود جدا کنید.

همچنین اگر می‌ دانید پوست حساسی دارید، بهتر است همیشه به دنبال مرطوب‌ کننده‌ ای با برچسب ضد حساسیت باشید. اگر پوست چرب دارید، از یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، مرطوب کننده غنی‌ تری را خریداری و استفاده کنید. اگر پوست مختلط دارید، از مرطوب‌ کننده‌ های روشن‌ تر برای کل صورت خود استفاده کنید و نواحی خشک‌ تر را با کرم سنگین‌ تر مرطوب کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز